Volgers

donderdag 7 december 2017

Ideetje voor onder de Kerstboom

Weet je niets te vragen voor onder de Kerstboom is dit misschien een idee. Het patroon van deze quilt is te koop bij Quiltstudio het Gooi in Eemnes. Als je mocht denken dat kan ik niet. In februari begint een applicatie cursus voor deze quilt. Voor vragen even contact opnemen met Yvonne Telkamp. tel 0355317332
Adres: Molenweg 2 in Eemnes
info@quiltstudiohetgooi.nl

Ik heb op Facebook een aantal vragen gekregen.
Vraag 1: Geef jij deze cursus. Mijn antwoord is nee. Dat doet Yvonne Telkamp. Zij is de Quilt zelf aan het maken. zodat ze zelf kan zien wat de moeilijkheden zijn. Ze werkt met anders stofjes en kan op 5 verschillende manieren appliqueren. Het is geen gemakkelijke Quilt, maar met een beetje hulp kan je hem ook maken. Op de zaterdag zijn er nog een paar plaatsen vrij. Het kan zijn dat ik een keer langs kom, maar dan alleen om mijn verhaal te vertellen.
Volgende vraag: Is het patroon van jou? Nee, het is van Rosemary Makhan uit Canada.
Rosemary is kort na het bestellen van mijn patroon overleden. Laura Strating-Janssens heeft het patroon voor mij besteld.
Ik heb al jaren contact met haar dochter. Iedere keer als ik een blok klaar had, stuurde ik haar een foto. Ik heb altijd gedacht dat zij ook het patroon wel zou hebben, maar dat was niet waar. Rosemary had haar patroon aan een vriendin gegeven. Het patroon lag ergens onder in de kast en was vergeten. Het zou toch vreselijk jammer zijn als dit patroon niet meer gebruikt zou worden.
vraag 3: Meteen mijn antwoord. Nee, ik verdien er helemaal niets mee. Ik ben gewoon enthousiast en wil een ander graag een plezier doen.
Dus heb je zin. Geef je op. Het kan nog.
Ben je heel handig, is het patroon ook gewoon los te koop.


Geen opmerkingen: